פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור למי זה מתאים?

כאשר אדם מתכנן לפתוח עסק כלשהו, בין אם מדובר במכירה של נכס, סחורות או מקרקעין ובין אם מדובר במתן שירות לציבור תמורת תשלום, עליו להחליט האם הוא רוצה להיות עוסק מורשה או שמא די להסתפק רק באפשרות של פתיחת עוסק פטור. בכל מקרה יהיה עליו לגשת לאחד מסניפי מע"מ ולהירשם כעוסק. במאמר שלפנינו ננסה לפרט מי זכאי לעסוק כעוסק פטור ומה הוא ירוויח מכך.

פתיחת עוסק פטור – למי הדבר יוכל להתאים?

עוסק פטור הוא בעל עסק שמחזור העסקאות שלו לא צפוי לחרוג מהמסגרת שנקבעה לאותה שנה. כיום עומדת התקרה על קרוב ל – 100.000 ₪. חשוב לדעת שכאשר העסק מצליח להגיע למחזור עסקאות גבוה מהסכום האמור יהיה עליו להירשם מחדש בתור עוסק מורשה או לחילופין לעצור את פעילות העסק עד לסיומה של השנה כאשר הדבר מתאפשר. העוסק הפטור לא יצטרך לשלם מס הכנסה על הכנסותיו אך חלה עליו החובה לנהל ספרי חשבונות ולמסור דו"ח שנתי למס ההכנסה.

העוסק הפטור לא יכול להוציא חשבוניות מס בגין העסקאות שביצע והוא אינו רשאי לקזז מס תשומות בגין הוצאות.

חשוב לדעת שישנם בעלי מקצועות שונים שמחויבים להירשם מלכתחילה כעוסקים מורשים. מדובר באדריכלים, רופאים, מנהלי חשבונות ועוד.

פתיחת עוסק פטור – איך זה מתבצע?

כאשר אדם רוצה לפתוח תיק עוסק פטור עליו לגשת למשרדי מע"מ הקרובים לבית העסק שלו ושם למלא טופס פתיחת עוסק פטור. עליו להצטייד בצילום תעודת זהות או לחילופין לצלם את תעודת הזהות במקום. אם העסק מתנהל מהבית יש לוודא כי הכתובת הרשומה בתעודת הזהות הינה מעודכנת. כאשר העסק אינו מהבית יש להציג את חוזה השכירות של בית העסק. לאחר הרישום מקבלים את התעודה של עוסק פטור ממס. אחר כך יש לגשת אל סניפי מס הכנסה ולמלא שם טופס נוסף. את הדיווח לביטוח הלאומי ניתן לעשות באמצעות מילוי טופס מקוון באתר של הביטוח הלאומי.

לעזרה בכל מה שצריך, תוכלו לפנות אל רו"ח עמית מהלל שישמח להנחות ולהדריך אתכם לאורך כל הדרך.

אז – שיהיה בהצלחה!