פתיחת עוסק פטור מס הכנסה

פרטים שכדאי שתדעו

עוסק פטור ניתן לפתוח עוסק פטור במידה וגובה ההכנסות שלכם לא עובר את הסכום הקבוע בחוק. משמעות עוסק פטור הוא פטור מתשלום מע"מ, בעוד שאין פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי. את מס ההכנסה משלמים על מה שהרווחת, כלומר, ככל שתרוויח יותר, כך מס ההכנסה יגדל. בדו"ח אותו מגישים בסוף השנה, מפרטים את הרווחים וההפסדים, כולל את ההוצאות על העסק. הוצאות מוכרות יתקזזו בתשלום מס ההכנסה, וכך תשלמו פחות מס הכנסה.

איך פותחים עוסק פטור במס הכנסה

את תיק העוסק פטור עליכם לפתוח כשהעסק שלכם יתחיל לפעול. גשו למשרד פקיד שומה, שם תצטרכו למלא טופס וכן להגיש בקשת פטור ניכוי מס. לאחר מכן תקבלו בדואר מכתב המודיע על פתיחת התיק במס הכנסה, ובנוסף, במכתב תקבלו את השיטה בה תחויבו לנהל את חשבונות העסק שלכם. תוכלו לנהל את החשבונות באופן עצמאי, אך מומלץ לפנות לרואה חשבון מקצועי שמבין בתחום שיטפל לכם בכל התהליך. רואה חשבון ימנע תשלום מיותר של סכומי כסף גדולים, ויעזור לכם להתנהל בכל הקשור לצד הכלכלי של העסק שלכם, ויכוון אתכם לדרך עבודה נכונה יותר.

הוצאות מוכרות

הוצאות מוכרות לצורכי מס משמעותן הן מס הכנסה נמוך יותר וכן תשלום נמוך יותר לביטוח לאומי. עסק שדורש הוצאות רבות, דורש טיפול נכון בהוצאות האלו. טיפול נכון יישא תוצאות לטובתכם בתשלום מס הכנסה. הוצאה מוכרת נחשבת למוכרת במידה וייצור ההכנסה תלוי בה. בין ההוצאות השונות:

  • הוצאות מעורבות הן הוצאות שיש בהן שימוש פרטי ובנוסף שימוש עסקי, והן יוכלו להיות מוכרות במידה ותהיה הפרדה בין השימוש האישי לבין השימוש העסקי.
  • קנסות אינן נחשבות להוצאות מוכרות.
  • להוצאות על רכוש שישמש לזמן רב, כמו ריהוט המשרד, מחשבים, וכו' יש אחוז משתנה המתקזז.
  • הוצאות שוטפות הן הוצאות המשמשות אותנו כדי לשמור על העסק שלנו פעיל.
  • הוצאות מוכרות באופן חלקי כמו מכונית, טלפון וכו' מתקזזות באופן חלקי.

לכל עסק הוצאות האופייניות לו, אך בכל זאת, לא כל ההוצאות אותן תגישו יתקבלו במס הכנסה, בשל טענה של הפרזה. רצוי להשתמש בשירותיו של עמית מהלל, רואה חשבון מנוסה, שיעזור לכם בכל התהליך מול מס הכנסה ויהפוך לכם את החיים לקלים יותר, ויצמצם את הסכום אותו תשלמו למס הכנסה כמה שניתן.