פתיחת עוסק זעיר

פרטים חשובים

היום יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות הגלומים ביציאה לדרך עצמאית בשוק העבודה. לא לכל אחד מתאים להיות שכיר, לקום כל בוקר באותה השעה ולהגיע למשרד. לא לכל אחד מתאים בוס שמנהל לו את החיים, ולכן רבים בוחרים לפתוח עסק משלהם ולנסות את מזלם בתור עצמאיים. לצורך כך יש צורך לגשת לרשויות המס השונות ולפתוח תיק עוסק זעיר, דבר זה יכול להתבצע בצורה עצמאית או באמצעות רואה חשבון מקצועי ומנוסה. רו"ח עמית מהלל עוסק בתחום מזה שנים, ויש לו את הידע והניסיון הדרושים לצורך התנהלות תקינה ויעילה מול רשויות המס. במקום להסתבך בתורים אין סופיים ולמלא טפסים מורכבים ומסורבלים, ניתן להיעזר בשירותיו של רו"ח מנוסה ובכך לייעל משמעותית את התהליך.

פתיחת עוסק זעיר – כל הנקודות החשובות שיש לדעת בעניין

פתיחת עוסק זעיר היא למעשה משימה לא פשוטה, היות ומדובר על התנהלות מול רשויות שונות, הממוקמות במשרדים שונים. הדבר דורש לא פעם התרוצצות בכל רחבי העיר, היות ויש צורך להגיע פיזית למקום ולהגיש את הטפסים ידנית לפקיד. לכן כדאי לשקול להיעזר בשירותיו של רואה חשבון אמין והוגן, שיוכל לחסוך מכם את הטרחה ולאפשר את פתיחת התיק בצורה המהירה והיעילה ביותר. מי שבכל זאת מחליט להתנהל לבד מול הרשויות, חייב להקפיד להגיע למשרדים של מס הכנסה, ביטוח לאומי ומשרדי המע"מ במטרה לסיים את התהליך. במשרדי המע"מ נעשית ההחלטה לגבי הגדרת העוסק כעוסק זעיר או עוסק מורשה, לכן מדובר בשלב חשוב ומהותי. עוסק זעיר נהנה מפטור ממע"מ, ואילו עוסק מורשה נאלץ לדווח אחת לחודשיים למע"מ ולשלם בהתאם.

לסיכום, פתיחת עוסק זעיר היא משימה שניתנת לבצע בצורה עצמאית או להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. היתרון של רואה חשבון היא ברורה, מדובר באיש מקצוע המכיר את התחום ואת ההתנהלות הנכונה מול הרשויות השונות. רו"ח עמית מהלל מתעסק בתחום מזה שנים, ומציע את שירותיו לעסקים קטנים הזקוקים לייעוץ והדרכה בתחום. למשל, רו"ח יוכל לייעץ לכם להצהיר במשרדי המע"מ על מחזור עסקאות עתידי הקטן מהסכום הנקוב בחוק, על מנת לקבל פטור מתשלום מע"מ.