פתיחת עוסק זעיר לשכיר

פרטים שאתם צריכים לדעת

פתיחת עוסק זעיר לשכיר, במקרים רבים, שכירים המעוניינים להגדיל את סכום ההכנסות שלהם משתמשים ביכולות שלהם מחוץ לשעות העבודה ומתחילים לפתח את הקריירה שלהם באופן עצמאי, בנוסף לעבודה הקבועה שלהם. כששכיר מתחיל לעבוד בנוסף כעצמאי, עליו להוציא קבלות על מנת לדווח למס הכנסה על הכנסותיו הנוספות. עוסק זעיר הוא עוסק הפטור מתשלום מע"מ, ובמידה ואתם עונים על הקריטריונים לפתיחת עוסק פטור, תוכלו להגדיר עצמכם כעוסק זעיר. כדי להתנהל בצורה החכמה ביותר כשאתם מנסים לשלב בין עבודה עצמאית לשכירות, רצוי לפנות לרואה חשבון מקצועי שידע לטפל במקרה שלכם בצורה החכמה ביותר, וילמד אתכם איך להתנהל, כך שההכנסה שלכם תגיע לגובה המקסימאלי, ותהיו בטוחים שבידכם כל האישורים הנדרשים. שימו לב, לפני שאתם פותחים עוסק זעיר, בדקו שמקום העבודה שלכם מאפשר לכם לעבוד באופן עצמאי ושאתם לא מפרים את תנאי החוזה מול המעסיקים שלכם.

השלבים לפתיחת עוסק זעיר לשכירים

לאחר שבדקתם עם המעסיק שלכם שאתם יכולים לעבוד במקביל כעצמאים, בדקו האם אתם עונים על הקריטריונים לפתיחת עוסק זעיר: עליכם לבדוק שגובה הכנסותיכם השנתיות נמוכות מהסכום הנקבע בחוק, ושסיווג המקצוע שלכם אינו מחויב בפתיחת עוסק מורשה. לאחר שבדקתם שאתם עומדים בקריטריונים הללו, יהיה עליכם לפתוח תיק כעוסק פטור בשלושה מקומות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. לכל אחד משלושת מקומות אלו קיים טופס אותו תידרשו למלא. כדי לוודא שאתם עונים על הטפסים האלו נכונה, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון, שיעזור לכם בפתיחת התיק בכל אחד מהמקומות האלו וימלא עבורכם את הטפסים בצורה הטובה ביותר והמתאימה ביותר לסוג התעסוקה שלכם.

המשך התנהלות נכונה

תידרשו להגיש דו"ח שנתי הכולל את הכנסותיכם הכוללות את המשכורת מהמעסיקים שלכם ואת ההכנסות שלכם כעצמאים. מס הכנסה יקבעו על פי הדו"ח אותו הגשתם את הסכום שיהיה עליכם להעביר למדינה. רואה חשבון מקצועי יעזור לכם בהגשת כל הדוחות הנדרשים וידאג שתקבלו את ההטבות המגיעות לכם וימנע תשלום מיותר למדינה. אל תהססו לפנות לרואה חשבון עמית מהלל שידאג להתנהלות נכונה מול הרשויות, וילמד אתכם התנהלות נכונה ויחסוך מכם תשלום מיותר של כספים למדינה.