עלויות עוסק פטור

יתרונות העוסק הפטור

עלויות עוסק פטור – חשוב להבין כי האופציה להתנהל כעוסק פטור היא ללא ספק אחת ההטבות המשתלמות ביותר שהמדינה מעניקה לעסקים קטנים. הדבר נובע מגורמים ושיקולים רבים, אך המרכזי שבהם הוא היכולת לחסוך לא מעט כסף במע"מ. לעומת העוסק המורשה המחויב לדווח אחת לחודשיים למשרדי המע"מ, העוסק הפטור פטור מחובה זו, וניתנת לו ההטבה לדווח למשרדי המע"מ רק אחת לשנה בזמן הגשת הדוח השנתי. מעבר לכך, מדובר בשרשרת גדולה של הטבות שהמדינה מעניקה לעוסקים הפטורים, בכל הקשור בהתנהלות שלהם מול הרשויות השונות. למעשה, עלויות עוסק פטור שואפות לאפס, היות וההתנהלות שלו מול רשויות המס ומשרדי המע"מ מסתכמות אך ורק בהגשת הדוח השנתי שלו. מומלץ לצורך כך להיעזר בשירותיו של רו"ח מקצועי ומנוסה כגון רו"ח עמית מהלל.

עלויות עוסק פטור – כל הנקודות שחשוב לכם לדעת

כאמור, החובות של העוסק הפטור מול רשויות המס הן מינימליות ביותר, אך בכל זאת ישנן נקודות מסוימות שכדאי לתת עליהן את הדעת. למשל, עוסק פטור חייב להחזיק ספר קבלות ולדאוג לנהל אותו בצורה מקצועית ורצינית, על מנת לתעד את כל ההכנסות שלו. מעבר לכך, עליו לרכז את כל ההוצאות של העסק שלו בצורה מסודרת, על מנת להגיש אותן יחד עם הדוח השנתי למשרדי המע"מ. לפיכך, עלויות עוסק פטור אינן גבוהות במיוחד, היות והוא אינו מחויב להדפיס את פנקסי הקבלות בבית דפוס, אלא יכול להסתפק בפנקס קבלות סטנדרטי ולמלא את הפרטים בצורה ידנית. מעבר לכך, הוא אינו מחויב לשלם למנהלת חשבונות, אלא יכול לבצע את כל החישובים בצורה עצמאית בעזרת תוכנת אקסל למשל.

לסיכום, אין ספק כי מבחינת עלויות העסק, עדיף להיות עוסק פטור ולא עוסק מורשה. עוסק פטור לא מחויב להחזיק חשבון בנק נפרד על שם העסק, או לבזבז כספים רבים בהדפסת פנקסי קבלות בבית הדפוס. אך כדאי לקחת בחשבון כי היעזרות ברו"ח איכותי ואמין, היא השקעה חשובה שאין לוותר עליה. רו"ח מקצועי ידע לייעץ לכם לגבי מסלולי המס הרלוונטיים לכם ולהגיש עבורכם את הדוח השנתי. רו"ח עמית מהלל הינו רו"ח מקצועי ומנוסה שישמח לייעץ לכם במקרה הצורך.