פתיחת עוסק פטור אונליין

פרטים קטנים שעליכם לדעת קודם

כולנו מחפשים את הדרך להתפרנס בכבוד. יש כאלה שרוצים לעבוד רק כשכירים. הראש השקט שמעניקה להם המשכורת הקבועה מאפשרת להם לישון היטב בלילה והם לא שואפים להתקדם. אך יש כאלה המעוניינים לפרוץ את המעגל ולצאת לדרך עצמאית בפתיחת עסק עצמאי. ישנה אפשרות של פתיחת עוסק פטור אונליין וישנה כמובן האפשרות ללכת בגדול ולפתוח עסק גדול ומכובד שעתיד לגלגל הרבה כספים. לאלו כמו לאלו נציע את האפשרות של הליווי המקצועי של רו"ח עמית מהלל. רק עם ליווי צמוד ומקצועי ניתן יהיה לבחור בחירות חכמות ונכונות ולהחליט את ההחלטות השוות והמשתלמות ביותר.

פתיחת עוסק פטור אונליין – למה זה כדאי?

עסק זעיר, או בשמו המוכר יותר – עסק פטור – הינו עסק שלא מגלגל הרבה מאוד כספים. התקרה של ההכנסות לא יחצה על פי רוב את רף ה100.000 ₪ בקירוב. תקרה זו מאפשרת לבל העסק לעבוד כעוסק פטור ממס. כלומר לא יהיה עליו להפריש מיסים מההכנסות שלו. אמנם עוסק פטור לא יוכל להוציא חשבוניות מס ולא לקבל החזר תשומות, אך במקרים מסוימים זה היה הרבה יותר משתלם לעבוד בצורה כזו.

פתיחת עוסק פטור אונליין – איך זה נעשה בפועל?

כאשר אדם רוצה לפתוח פתיחת עוסק פטור אונליין, עליו לבקר בשלושה מקומות:

  • ביקור במע"מ – במע"מ יהיה עליו למלא טופס פתיחת עוסק זעיר ובנוסף יהיה עליו להגיש תצלום של תעודת הזהות. במע"מ יבדקו האם אופי העסק יוכל להתאים כעבודה תחת ההגדרה של עוסק פטור וכמובן האם הצפי של ההכנסות לשנה אכן מתאימות לעבודה כעוסק פטור.
  • ביקור במס הכנסה – לאחר שקבל את התעודה ממע"מ עליו לבקר במס הכנסה. יש ערים בהם עושים חיים קלים לאנושות וממקמים את משרדי מע"מ באותו המבנה של מס ההכנסה. כך שהביקור בשתי התחנות הראשונות עשויה להסתיים תוך שעה קלה.

ביקור בביטוח הלאומי – בביטוח הלאומי יש לדווח על השינוי במעמד. תשלומי המקדמות ישתנו בהתאם להצהרה שיצהיר בעל העסק בדבר סך שעות העבודה שלו בפועל לעומת השכר החודשי אותו הוא מרוויח. יש לציין שכאשר מדובר בסך שעות מועט בשבוע עם שכר נמוך, ,לא תחול על בעל העסק חובת תשלומי המקדמות לביטוח הלאומי.