מס הכנסה פתיחת תיק עוסק זעיר

אודות פתיחת תיק עוסק זעיר

כל עובד בישראל יודע שעליו להיות בקשר כלשהו עם מס הכנסה. אם זה כדי לשלם להם את האחוזים שהם גובים מההכנסות שלו ואם זה עוסק זעיר שעליו לדווח אחת לשנה לגבי הקף ההכנסות שלו על מנת שבמס הכנסה יפטרו אותו מתשלומי מס.

ביטוח לאומי, מס הכנסה פתיחת תיק עוסק זעיר…. כל אלו עושים לכם כאב ראש? פנו אל רו"ח עמית מהלל. הוא ישמח לעשות לכם סדר בדברים ולפשט עבורכם את כל המושגים המורכבים והמבלבלים.

מס הכנסה פתיחת תיק עוסק זעיר – איך כל זה נעשה בפועל?

כאשר אדם רוצה לפתוח עסק עצמאי, עליו לפנות למע"מ על מנת לפתוח תיק של עוסק פטור או מורשה. מה ההבדל ביניהם?

העוסק המורשה משלם בכל חודש תשלום למס הכנסה מסך ההכנסות שלו, לעומת העוסק הפטור שהוא פטור מתשלומי מיסים כלשהם למס ההכנסה.

הדבר תלוי בהיקף ההכנסות השנתי שיש לאותו בעל עסק במשך השנה. מדובר בתקרה של קרוב ל – 100.000 ₪ כאשר זהו אינו נתון קבוע והוא משתנה משנה לשנה ויש לעקוב אחריו. אם אכן אין צפי להיקף הכנסות גבוה מתקרה נתונה זו, ניתן לפתוח תיק עוסק פטור. כלומר העסק יהיה פטור מתשלומי מס הכנסה על ההכנסות שלו. אך חשוב לדעת שהעוסק הפטור לא יוכל להוציא חשבוניות, הוא יוכל רק לתת קבלות. מלבד זאת הוא לא יוכל לקבל החזר תשומות. חשוב לדעת שלא כל בעל עסק יכול לעבוד תחת ההגדרה של עוסק פטור ואת הדבר יבדקו גם כן במע"מ. לאחר שכל הנתונים ייבדקו והאדם יימצא מתאים לעבוד כעוסק פטור הוא יוכל לפתוח שם תיק עוסק פטור.

מס הכנסה פתיחת תיק עוסק זעיר

לאחר פתיחת התיק במשרדי מע"מ יש לגשת גם למס הכנסה ולמלא שם את הטופס המתאים. מיד אחר כך יכול בעל העסק להתחיל לגלגל את עסקיו ולהרוויח. בתום השנה יהיה עליו לדווח למע"מ וגם למס הכנסה בדבר היקף ההכנסות שהיו לו באותה השנה.

רו"ח עמית מהלל מציע את הליווי המקצועי הטוב ביותר לעסק שלכם, כדי שתוכלו לעבוד בראש שקט ולהתמקד במה שבאמת חשוב לכם – פיתוח העסק שלכם!