עוסק זעיר מס הכנסה

מס הכנסה

אנשים רבים שואפים לצאת לעבודה בדרך עצמאית אך צמד המילים – מס הכנסה מרתיע אותם. הם לא רוצים לעבוד כאשר בכל חודש יהיה עליהם לתרום אחוזים ניכרים ממשכורתם עבור מס הכנסה. אנחנו כאן כדי להבהיר לכם את המושג שכנראה כבר שמעתם עליו לא פעם ולא בדיוק הבנתם למה הכוונה. 'עוסק זעיר' או 'עוסק פטור' בשמו המוכר יותר. זהו עסק קטן שלא מגלגל כספים בסכומים מאוד גבוהים ולכן הוא פטור מתשלומי מס הכנסה. הפתרון המושלם לאותם אנשים החפצים לעסוק בעבודה כלשהי כאשר הרווח יהיה כולו שלהם! רו"ח עמית מהלל מציע את הליווי המקצועי המושלם לכל מי שרוצה לבחון את האפשרות הזו ואף להתפרנס בכבוד.

עוסק זעיר מס הכנסה האם יש קשר בין הדברים?

כפי שכתבנו לעיל העוסק הזעיר יהיה פטור מתשלומי מיסים ולא יהיה עליו לשלם מס הכנסה. אמנם בעת פתיחת התיק כעוסק פטור יהיה עליו להירשם גם במס הכנסה אך בפועל, כל עוד הוא לא מרוויח מעבר לתקרה המאפשרת את העיסוק תחת ההגדרה של עוסק פטור לא יהיה עליו לשלם להם אגורה. כלומר המושגים הללו – עוסק זעיר מס הכנסה לא ממש הולכים יחד.

הרבה אנשים שואלים כאשר הם עומדים בפני פתיחת עסק זעיר – מה יהיה אם כן ארוויח בסופו של דבר יותר מהתקרה? אז נכון שכולנו שואפים להרוויח יותר אך במקרה הזה בו בעל העסק שואף להישאר תחת ההגדרה של עוסק זעיר, יהיה עליו לשקול להוריד את הרמה של העסק או אולי לצאת לחופשה לקראת סוף השנה על מנת שלא להרוויח עוד ולהישאר תחת ההגדרה. אמנם תמיד ניתן יהיה לפתוח תיק עוסק מורשה ברגע שההכנסות חוצות את התקרה הפוטרת מתשלומי מס.

מתייעצים עם רו"ח

משרדי מע"מ, ביטוח לאומי, עוסק זעיר מס הכנסה… כל המונחים האלה מכניסים אתכם ללחץ? בדיוק לשם כך מציע לכם רו"ח עמית מהלל את הליווי המקצועי כאשר אתם עומדים בפני פתיחת העסק שלכם. כדאי לדעת שכאשר אתם מתנהלים בעזרת רואה חשבון אתם תרוויחו הכי הרבה. הן את הזכויות המגיעות לכם מהביטוח הלאומי והן את הפטור המלא ממס.