לפתוח תיק עוסק זעיר

איך לפתוח תיק עוסק זעיר

עוסק זעיר הוא מושג ישן, אותו החליף המושג עוסק פטור. עוסק פטור הוא אדם, חברה או עסק, אשר פטורים מתשלום מע"מ. לפני שנעבור על השלבים השונים לפתיחת עוסק פטור, נענה על השאלה – מי זכאי להקמת עוסק פטור? על מנת לענות על שאלה זו, בדקו האם אתם עומדים בשני הקריטריונים הבאים:

  1. מחזור העסקאות השנתי הצפוי שלכם לא עובר את הסכום הנקבע בחוק. תקרת מחזור עוסק פטור לשנת 2016 עומד על 99,006 ₪.
  2. בעלי מקצוע ובתי עסק מסוימים לא יכולים להירשם כעוסק פטור גם אם גובה המחזור השנתי שלהם נמוך מהסכום הנקבע. במידה והמקצוע שלכם חייב במס לא תוכלו להקים עוסק פטור. בין המקצועות החייבים במס:
  • בעלי המקצועות החופשיים, כמו: אדריכלים, טכנאים, יועצים, עורכי דין, רופאים, מטפלים…
  • נותנים שירותים למופעים אומנותיים, הכנה, בדיקה ופקוח על מבחנים, הוראה, תגרום, עריכה…
  • בעלי בתי ספר, מתווכים, סוחרי רכב…

שלושת השלבים העיקריים בפתיחת עוסק פטור

בשלב ראשון, עליכם להצהיר על עצמכם כעוסק פטור במע"מ. בתחנת המע"מ יהיה עליכם למלא טופס לפתיחת עוסק פטור. הכינו מראש צילום תעודת זהות וחוזה שכירות של העסק (במידה ואתם עובדים מהבית אין צורך בחוזה שכירות, אך שימו לב שהכתובת בתעודת הזהות שלכם מעודכנת). כעת אפשר לפתוח תיק במס הכנסה כעוסק פטור. במשרד פקיד השומה יהיה עליכם למלא טופס לפתיחת תיק ובקשה לפטור מניכוי מס. לבסוף, יש להירשם כעוסק עצמאי בביטוח לאומי על מנת לקבל הטבות שונות כעצמאי. בביטוח לאומי תידרשו למלא טופס בו תדרשו להעריך את ההכנסה החודשית הצפויה שלכם.

רואה חשבון שיעשה לכם סדר בבלגן

חשוב לקחת בחשבון שהאופן שבו תענו על הטפסים השונים יקבע במידה רבה את הסכום אותו תצטרכו לשלם בסוף השנה. כדי לוודא שאתם עונים על הטפסים באופן שיבוא לטובתכם, מומלץ לפנות לרואה חשבון שיעשה לכם סדר בבלגן. רואה חשבון עמית מהלל מתייחס לכל תיק כמקרה לגופו, כך שתדעו שאתם נמצאים בידיים טובות. רואה חשבון עמית מהלל ימצא את הדרך הנכונה ביותר להתנהלות מול הרשויות ויחסוך מכם כאב ראש וכספים מיותרים.