פתיחת עסק קטן, פשוט ולעניין

פתיחת עסק קטן בבעלות אישית

אז חלמתם כבר זמן רב על פתיחת עסק קטן בבעלותכם האישית, אך אתם לא בטוחים איך להתחיל או מה נדרש מכם על מנת לפתוח את העסק הקטן החדש שלכם? כאן תקבלו הדרכה קצרה ופשוטה שתראה לכם מדוע פתיחת עסק קטן לא צריך לעורר בליבכם דאגה, במיוחד לא בתיווך בעל מקצוע.

מהו סוג העסק ומה זה אומר?

בטרם פתיחת עסק קטן, הדבר החשוב ביותר הוא ראשית כל להחליט איזו מסגרת מתאימה לכם ולעסק אותו אתם מתכננים לפתוח ולוודא כי הנכם אכן עומדים בתנאים: עצמאי או חברה, ואם עצמאי אז עוסק פטור או מורשה. על דרך קבע עוסק פטור מתאים לבעלי עסק קטן עם מחזור הכנסות צפוי שאינו עולה על תקרת ההכנסות הנקבעת על פי חוק, למעט מקצועות מסוימים אשר חייבים להירשם כעוסק מורשה ללא קשר. ההבדל המהותי בין עוסק פטור למורשה מצוי במע"מ, שממנו עוסק פטור אכן, כשמו כן הוא, פטור. מעבר לכך, שניהם חייבים באותה המידה ברישום אצל רשויות המס וביטוח לאומי. כמובן שתשלום המס הינו יחסי לגובה ההכנסות, ובשל עובדה זו באופן טבעי סכומי המיסים שבהם מחויב עוסק פטור נמוכים מעוסק מורשה.

התנהלות מול הרשויות – איך זה עובד?

פתיחת עסק קטן כעוסק פטור מחייבת את בעל העסק לפתוח מספר תיקים בשלוש רשויות ציבור שונות עוד לפני ביצוע העסקה הראשונה: במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי. כאמור, ההרשמה במע"מ הכרחית על מנת לקבל תעודת עוסק פטור. בד בבד, יש לרשום את העסק ברשות המס על מנת לנהל פעילות כלכלית של העסק, וכמו כן בביטוח לאומי, שם, במקרה והנכם עונים להגדרה של עצמאי, תבטיחו את זכאותכם לקבלת גמלאות שונות. גם אם העסקה של רואה חשבון אינה הכרחית לפי החוק בעור עוסק פטור, בחירה ברואה חשבון טוב למטרת ייעוץ או הבהרה בכל הנוגע לפתיחת עסק קטן יכולה לעשות הבדל משמעותי בשגשוגו של העסק שלכם. אם כן, בכל שאלה שעולה לכם על טיבו של תהליך פתיחת העסק או ניהולו וייצוגו מול הרשויות, אתם יכולים לפנות בבטחה לרו"ח עמית מהלל, שישמח לספק לכם שירות אמין ומקצועי. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר כאן את פרטיכם ונחזור אליכם.