פתיחת תיק עצמאי

שלושת הצעדים המרכזיים של פתיחת תיק עצמאי

התחלת הדרך החדשה של אדם עצמאי שלא נסמך עך אספקת עבודה ומשכורת של גורם שלישי עשויה להיות מפחידה ומדאיגה ביותר, אך באמצעות מדריך מסודר עבור פתיחת תיק עצמאי ברשויות השונות וכן ליווי צמוד של רואה חשבון מקצועי ומיומן ניתן לעבור את כל העניין בקלות וביעילות.

המרכיבים השונים של פתיחת תיק

בתור אדם המרוויח את לחמו באופן אמצעי, עליכם לתת דין וחשבון למספר מוסדות מרכזיים, לכן תהליך פתיחת העסק מתחיל בהם:

מע"מ

זו התחנה הראשונה של כל בית עסק. מע"מ – מס ערך מוסף, זה המקום הראשון שאליו מגיעים על מנת לרשום את העסק, לבחור שאת סוגו (פטור, עצמאי). את סוג בית העסק מומלץ לבחור על בסיס ייעוץ מקצועי עם רואה חשבון והערכה אובייקטיבית וריאליסטית של ההכנסות שלכם. שילוב בין שתי תמונות העולם האלה ייתן את התשובה הנכונה. רו"ח עמית מהלל הינו איש מקצוע מנוסה ואיכותי המסוגל ללוות אתכם בדרכם החדשה.

מס הכנסה

בשלב הבא עליכם להגיע למס הכנסה הקרוב למקום  ביתכם (בדרך כלל הוא צמוד ללשכת מס הכנסה הקרובה). במקום תמלאו טופס פתיחת תיק במס הכנסה שמספרו 5329 ובו תתחייבו לדווח על ההכנסות שלכם. הטופס כולל פרטים של בית העסק ואופיו (כתובת, סוג פעילות, מספר עובדים ועוד). ראוי לציין לפנות למקום הקרוב לפעילותו של בית העסק.

ביטוח לאומי

השלב האחרון שצריך לבצע לפני שתתחילו את פעילות בית העסק הוא דיווח לביטוח לאומי על פתיחת העסק באמצעות טופס בל6101 – דין וחשבון רב שנתי. בביטוח הלאומי יש להביא את מספר העסק שניתן במע"מ, לתאר מספר שעות עבודה שבועיות הנדרשות וכן הכנסות משוערות. על בסיס זה תידרשו לשלם ביטוח לאומי עבור עצמכם. הביטוח הלאומי ישלח לכם פנקס תשלומים שיש לעקוב אחריו בהקפדה ולשלם את הסכומים הדרושים בזמן.

פתיחת תיק עצמאי כרוך במילוי טפסים רבים וכן גיבוש תוכנית עיסקית שלא תמיד תתממש בפועל, אך ההשערות השגויות עשויות לגרור דרישות תשלומים גבוהות מהמוסדות השונים ולהקשות על העסק המתחיל עוד יותר. רו"ח עמית מהלל הינו רואה חשבון מוסמך ואיכותי שיסייע לכם לעבור את כל תהליכי פתיחת תיק עצמאי בהצלחה.