פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה

פרטים קטנים שעליכם לדעת קודם

בשעה טובה, החלטתם על הקמת עסק עצמאי, אך טרם הפעילות בו אתם נדרשים לפתוח בעבורו תיקים ברשויות המס, על מנת לרשום את משלח ידכם ולהפעיל אותו לפי חוק. בין הרשויות החשובות ביותר שמולם עליכם לבצע פעולות דיווח סדירות, היא כמובן רשות המס. עבור פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה, קבלו מדריך קצר להבנת הפרוצדורה הדרושה בקווים כלליים, כמו גם את השלכותיה לעתיד העסקי שלכם.

מתי צריך לפתוח תיק במס הכנסה?

כל עסק, ולא משנה מה גודלו או אופיו, חייב ברישום מול מס הכנסה. כבר עם תחילת הפעילות הכלכלית של העסק העצמאי שלכם, ובעקבות הרישום במע"מ, אתם חייבים לבצע את הפעולה של פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה, ובכל מקרה הדבר לא יעשה יאוחר מהפעילות העסקית הראשונה, ובוודאי לפני גביית סכום כספי כלשהו מכל לקוח באשר יהיה. פתיחת התיק כשלעצמו מסתכם במילוי מוקפד של הטופס המיועד 5329, בו תפרטו את נתוניכם האישיים כמו גם את אופיו של העסק שלכם ואת ההכנסות הצפויות ממנו. כך תבטיחו לעצמכם התחלה נאותה של העסק, ותוכלו להתחיל מיד בפעילות הכלכלית.

השלכות של פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה

עם פתיחת התיק, תחויבו בהגשת דוחות חודשיים או דו-חודשיים ובתשלום מקדמות, שהינם סכומי המס המשוערים אותם תצטרכו לשלם במהלך השנה, ששיעורם נקבע בהתאם לסוג הפעילות העסקית, ומאוחר יותר גם לאור נתוני ההכנסות שדווחו בדוחות השנתיים של השנים הקודמות. ממועד פתיחת התיק ברשות, חלים על בעל העסק חובות שונות: תשלום מקדמות, ניהול ספרי חשבונות, הגשת דוח שנתי ודוחות נוספים לפי דרישה. מעבר לכך, כאשר מועסקים אצלכם עובדים נוספים, אתם נדרשים כבעלי העסק לנכות את המס עבור העובד ולהעבירו אל מס הכנסה. ההתנהלות אל מול מס הכנסה דורשת יכולות של סדר וארגון, הבנה מעמיקה של התחום ופעמים רבות מספור גם ליווי מקצועי שיכול להועיל רבות לפעילות הכלכלית השוטפת של העסק. על כן, באם אתם זקוקים לגורם מומחה שישמש כמייצג שלכם אל מול מס הכנסה או כל רשות מס אחרת, רו"ח עמית מהלל הוא הבחירה הנכונה. השאירו כאן את פרטיכם לקבלת סיוע מידי מאיתנו.