פתיחת תיק עוסק זעיר

הקדמה קצרה

ישנם אנשי רבים העובדים שנים רבות באותה הצורה ובאותה המסגרת. הם שכירים ומסתפקים במשכורת המסודרת אותה הם מקבלים והם לא שואפים ליותר. אך יש כאלה שבודקים כל העת את המצב בשוק ומגלים הרבה אפשרויות שונות להתפרנס מהם באופן עצמאי. הבעיה שלהם היא שהם חוששים מאוד לפרוץ את הדרך בכוחות עצמם והם מחפשים עזרה. רו"ח עמית מהלל מציע לכל אותם אנשים השואפים לצאת לדרך עצמאית, לסלול עבורם את הדרך. רואה החשבון ינהל עבורם את כל הפרוצדורה הביורוקרטית ואף יסייע וינתב בעצות טובות ומחכימות את העסק החדש.

מה זה עוסק זעיר?

כאשר אנחנו אומרים פתיחת תיק עוסק זעיר למה אנחנו מתכוונים? עסק זעיר למי שלא יודע זה בעצם עסק פטור – מושג שאנחנו שומעים היום על כך רבות. אנשים רבים כבר הבינו ששווה להם להיות עצמאיים ובמקרים רבים כאשר העסק לא סוגר עסקאות בסכומים מאוד גבוהים ניתן ליהנות מעבודה כעצמאי במעמד של עוסק פטור.

פטור ממה? העוסק הפטור אינו מחויב בתשלומי מיסים כל עוד הוא לא מרוויח יותר מסכום מסוים הנחשב כסכום תקרה הפוטר מתשלומי מס. הסכום הוא כ100.000 ₪ לשנה. סכום זה הוא אינו קבוע ויש להתעדכן בכל שנה מחדש מהי התקרה שעדיין מאפשרת את העבודה תחת ההגדרה של עוסק פטור.

מה זה פתיחת תיק עוסק זעיר

אז הבנו מה זה עוסק זעיר. אבל איך פותחים תיק כזה? מדובר בפרוצדורה פשוטה וקלה. פונים אל משרדי מע"מ הסמוכים לבית העסק ושם ממלאים טופס פתיחת תיק עוסק זעיר. משרדי מע"מ יבדקו האם העסק שלכם יכול אכן להתקיים תחת ההגדרה של עוסק זעיר ואם אתם עונים על כל הקריטריונים תקבלו מיד תעודת תיק עוסק פטור. עם זה עליכם לפנות למשרדי מס הכנסה להשלמת התהליך. לקינוח יהיה עליכם לדווח בביטוח הלאומי על שינוי המעמד שלכם ולדווח כמה שעות עבודה אתם עובדים בשבוע וכמה אתם מרוויחים, ועל פי זה יחושב התשלום עבור הביטוח הלאומי.

כדי שאתם תרוויחו את המקסימום האפשרי כדאי להיוועץ עם רו"ח עמית מהלל שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

בהצלחה!