דיווח עוסק פטור

חובת דיווח עוסק פטור

אם אתם עובדים תחת ההגדרה של עוסק פטור חלה עליכם חובת דיווח הן לביטוח הלאומי והן למס ההכנסה כפי שנפרט עבורכם בהמשך. כדאי שתדעו, כדי לדעת איך לעשות זאת באופן הנכון והאמתי ביותר מבלי שתפסידו את הזכויות המגיעות לכם, כדאי לכם לפנות אל רו"ח עמית מהלל ולקבל את הליווי המקצועי המלא. אז למי יהיה עליכם לדווח כאשר התחלתם לעבוד?

דיווח עוסק פטור לביטוח הלאומי

בדומה לעוסק המורשה מחויב גם העוסק הפטור בדיווח לביטוח הלאומי. הוא ישלם מקדמות בכל חודש ולאחר שיגיש את הדיווח השנתי למס ההכנסה ייערך חישוב מדויק של דמי הביטוח הלאומי שבו הוא מחויב ובמידה ובעל העסק שילם יותר הוא יקבל החזר של היתרה ולחילופין, במקרה שבעל העסק הרוויח יותר מהמשוער יהיה עליו להשלים את היתרה. חשוב לציין בהקשר לכך, כי ישנם עסקים זעירים המרוויחים מעט מאוד והעבודה היא למשך מספר שעות מועט בשבוע, או אז לא יהיה על בעל העסק כל חובת תשלום לביטוח הלאומי. אמנם יהיה עליו לדווח כמה הוא מרוויח ומשך כמה שעות שבועיות הוא עובד ובהתאם לכך ייקבע האם עליו לשלם או לא.

דיווח עוסק פטור למס הכנסה

דיווח עוסק פטור למס הכנסה הינו בשני מישורים. תשלומי המקדמות למס הכנסה – זה רק במקרים בהם הוא נדרש לשלם. מס הכנסה יקבעו את מועד התשלום, אם זה יהיה תשלום חודשי או תשלום דו חודשי. הדו"ח הנוסף זה הדו"ח השנתי אותו יש להגיש בכל שנה עד לתאריך 30.4. בדו"ח יפורטו כל ההכנסות שיש למשק הבית. הן של בן הזוג והן של ילדים עד גיל 18. ישנו דו"ח נוסף שנקרא הצהרת הון. זהו דו"ח המוגש על פי דרישת מס ההכנסה ואינו עוסק בהוצאות והכנסות אלא בהתחייבויות ובנכסים.

דיווח עוסק פטור למע"מ

במהלך השנה אין צורך בדיווח כל שהוא למע"מ אך מכיוון שיש תקרה לגבי הקף ההכנסות השנתי, חובה לדווח מה היה מחזור ההכנסות בשנה החולפת. את הפעולה הזו ניתן לעשות באמצעות מילוי טופס מקוון מהאתר של רשות המיסים.